Contoh Karangan Autobiografi Aku Sebuah Robot

Kemudian aku dipamerkan di dalam almari kaca di kedai tersebut. Warnaku juga menarik iaitu putih keperangan.


Contoh Karangan Rumah Impian Saya Upsr Otosection

Selepas dilahirkan aku dipakaikan pada sebuah patung dan diletakkan di dalam cermin.

. Aku Sebagai Otak Manusia. Contoh tajuk karangan. Upsr 2014 Karangan Autobiografi.

Aku dilahirkan di kilang proton di Shah Alam. Tanda harga yang terlekat di badanku menunjukkan RM 350. Badanku berbentuk leper dan kebanyakan bahagian badan ku diperbuat daripada plastik.

Aku dilahirkan di sebuah kilang televisyen Panasonic di Shah Alam. O cautobiografi pokok tumbuhan. Kisah yang diceritakan adadalh berkisar tentang asal-usul pengalaman atau peristiwa yang dilalui oleh penulis.

Selepas membuat pilihan pemuda itu tertarik dengan kecantikanku. Inilah Contoh Karangan Berbentuk Autobiografi. Pengenalan berasal dari Jepun.

Karangan autobiografi menceritakan dan mengisahkan riwayat hidup penulis. Contoh Karangan Autobiografi Aku Sepasang Kasut. Setelah siap dipasang bahagian tubuh aku seperti papan kekunci dan monitor telah dimasukkan ke dalam.

Selepas itu pemuda itu membawa aku pulang ke rumahnya. Reka bentukku canggih sekali. Warna tubuh aku hitam dan perak.

Aku dihantar ke sebuah kedai di Bandar Kuala Lipis Pahang. Badanku berwarna hitam dan. Dibuat di sebuah kilang besi waja terdiri daripada besi waja getah dan plastik.

Tuliskan sebuah karangan yang bertajuk Aku Sebuah Basikal. Aku di hantar ke sebuah kedai jam tangan yang terletak di dalam pusat membeli-belah di Sungai WangLot. Saya dilahirkan di sebuah kilang membuat basikal di Shah Alam.

Setiap kali pengunjung datang ke kedai itu mereka pasti melihat-lihat aku. Setelah lima hari berada di situ aku telah dibeli oleh seorang gadia bernama Linda. Nama aku ialah Cergas.

Bagaimanapun mereka sering menggunakan aku untuk berhibur. Anda perlu membayangkan diri anda sebagai benda atau haiwan yang anda tulis. Contoh Karangan Bahasa Malaysia SK dan SJKC Tahun 456 UPSR Karangan jenis Autobiografi 1 Tulis sebuah karangan yang bertajuk Aku Sebuah Komputer.

Walaupun tubuhku agak besar tetapi aku lebih ringan daripada jangkaan orang. Jadi autobiografi adalah tulisan perjalananan hidup seseorang yang ditulis. Cara menulis karangan jenis riwayat ini ialah murid mesti menganggap diri mereka seperti yang dikehendaki oleh tajuk karangan.

Oleh itu ramai manusia ingin memiliki. Walaupun aku telah siap dibaiki tetapi aku tidak dapat berfungsi sebaik dahulu. Perenggan ke-3 menaiki sebuah kapal dagang.

Perenggan ke-4 nasib malang. AKU SEBUAH KOMPUTER RIBA. Karangan autobiografi ialah karangan tentang riwayat benda hidup dan benda tidak bernyawa.

Karangan jenis ini biasanya memerlukan calonmembayangkandiri calonsebagai sesuatubenda perkara secara terperinci3Karangan jenis ini dibahagikan kepada beberapa jenis antaranya ialah. Aku diperbuat dan dipasang di Jepun dengan menggunakan plastik aluminium dan besi. CONTOH KARANGAN AUTOBIOGRAFI.

Akhirnya dia membeliku dengan harga RM 2300. Nama aku ialah BMX. Jenis Autobiografi.

Tuanku tidak sabar dengan kelemahanku 缺点 ini dan berputus 决定 untuk membeli sebuah telefon bimbit yang baru. Aku merupakan seutas jam tangan perempuan yang berjenama dan mahalAku berwarna kuning keemasan dan mempunyai dua belas butir permata di mukakuAku diimport dari New YorkAku di beri nama Citizen. Karangan Bahasa Ingeris Aku Sebuah Kereta.

Aku sebuah komputer bernama Acer. Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terletak di. Biasanya apa yang dikisahkan adalah peristiwa penting yang tidak dapat dilupakan dalam riwayat hidup penulis.

Rupa-rupanya tuan aku bernama Jia Jie. KARANGAN - AUTOBIOGRAFI Tuliskan sebuah karangan bertajuk Aku Sebuah Robat. Hal ini demikian kerana aku dibuat daripada bahan plastik.

Autobiografi adalah sebuah tulisan yang memuat tentang perjalanan seseorang dari mulai riwayat hidup pengalaman dan dikemas menggunakan sudut pandang orang pertama. Pencipta ku hanyalah seorang lelaki kampung yang tinggal di solok pendalaman sebuah kampung yang memang tidak urban habis. Langkah Demi Langkah Menulis Karangan Bm Tahap 1 Sjkc Shopee Singapore.

Aku dihasilkan di negara matahari terbit. Aku diproses di sebuah kilang di Shah Alam. Aku dan kawan-kawanku yang lain dipamerkan di sebuah bilik pameran.

Oleh kerana beliau gagal memasuki IPTA untuk melanjutkan pelajaran beliau mengambil keputusan untuk mencipta aku sebagai tempat untuk melepaskan amarahnya terhadap. Aku merupakan organ yang terpenting dalam tubuh manusiaWarnaku putih dan kekuninganAku terletak di kepala manusia dan dilindungi oleh tengkorak yang keras. Karangan autobiografi merupakan antara jenis karangan yang sangat popular di sekolah terutamanya semasa sekolah rendah tahun 123456Karangan jenis ini hanya kerap dijumpai semasa sekolah rendah dan jarang diberikan semasa sekolah menengah.

Aku dicipta untuk membolehkan manusia menonton berita cerita dan sebagainya. Karangan autobiografi biasanya mengisahkan tentangriwayat hidupsesuatu benda. Perenggan ke-2 disebut basikal.

Soalan meminta penulis sebagai sesuatu benda atau haiwan. Contoh Autobiografi lengkap dengan pengertian isi tujuan cara menulis struktur dan tips menulis autobiografi. Aku Seutas Jam Tangan.

Jadi murid harus mengetahui semua. Badanku diperbuat daripada kulit dan kain yang berkualiti. Kini tuanku telah membeli sebuah telefon bimbit yang baru iaitu Samsung Galaxy S III untuk menggantikan aku.

Kadang-kala skrin aku akan henti berfungsi. Aku dilahirkan di sebuah butik terkenal di ibu kota. Aku diperbuat daripada kaca plastik besi dawai dan wayar.

Aku Sebuah Mesin Pencetak Digital. Tapakku pula diperbuat daripada getah. Thursday 23 January 2014.

Pada suatu hari seorang pemuda datang ke kedai itu untuk membeli sebuah telefon pintar yang baharu. Karangan ini menceritakan tentang riwayat hidup benda haiwan dan pokok seperti kereta kucing dan pokok pisang. Cara membuat karangan autobiografiPenerangan dalam Bahasa CinaDisediakan oleh.

Karangan jenis autobiografi ini menceritakan perihal benda yang tidak bernyawa dan dalam nada benda. Contoh Karangan UPSR- Karangan Jenis Autobiografi Tulis sebuah karangan yang bertajuk Aku Sebuah Televisyen. Aku sebuah robot.

Karangan ini memerlukan daya hayalan yang. Aku dicipta oleh seorang genius. Contohnya bunga payung komputer burung dan sebagainya.

Pendahuluan-nama aku sebuah robot Isi-isi Penting-dicipta kegunaan aku-diperbuat daripada logam-dipamerkan dibeli dan dihadiahkan-berkhidmat untuk tuan aku Penutup-gembira mempunyai tuan yang baik Aku adalah sebuah robot. Aku mempunyai beberapa jenis komponen yang terdiri daripada otak besarotak kecil dan saraf tunjangAku hanya mewakili 5 daripada keseluruhan berat badan. Setelah aku selesai dipasang dan diuji aku diletak di dalam kotak yang selesa untuk dihantar ke kedai-kedai elektrik di seluruh Malaysia.

Cerita yang ditulis perlulah logik bagi haiwan atau benda itu. Karangan bografi menceritakan riwayat hidup seseorang seperti tokoh guru dan sebagainya.


Contoh Karangan Rumah Impian Saya Upsr Otosection


Ibu Saya Contoh Karangan Tahun 3 Zafrina Person Personalized Items


Pin On Karangan


Ibu Saya Contoh Karangan Tahun 3 Zafrina Keluarga Saya Belajar Karangan

No comments for "Contoh Karangan Autobiografi Aku Sebuah Robot"